marți, 12 noiembrie 2013

Bagels

Oohh...bagels...acesti covrigi minunati care merg cu orice: incepand cu simplul unt cu gem pana la diverse combinatii cu somon, prosciutto crudo, salata de pui,peste..cam orice ne dorim putem aseza pe un bagel. Eu am facut in weekend si pentru ca au iesit super(si inca nu vazusem la televizor cum se fac,ceea ce s-a intamplat aseara :) ) i-am folosit si la un hamburger super gustos pe care l-am pregatit in aceeasi zi(reteta in zilele urmatoare).
Se fac usor si ies pufosi si gustosi,deci, ca de obicei, va invit sa incercati cu incredere!:)


 
Ingrediente:
-500 grame faina
-50 grame zahar pudra
-1 galbenus de ou
-30 grame drojdie proaspata
-2 linguri ulei masline
-2 lingurite sare
 
Amestecam faina, zaharul si sarea. Sfaramam drojdia in 250 ml de apa calduta apoi o varsam progresiv in vasul cu faina. Adaugam uleiul si framantam 10 minute pana ce aluatul e omogen si elastic. Lasam 40 de minute acoperit intr-un loc caldut.
Dupa cele 40 de minute mai framantam 10 minute pe un plan infainat sa scoatem bulele formate si formam 12 bule(mie mi-au iesit doar 9,dar mai sanatoase J )pe care le gaurim in mijloc.
 
 
 Eu i-am gaurit cu un capacel si am mai format un pic cu mana, si au iesit ok,insa am vazut aseara la tv ca se introduc doua degete in gaura si se invarte pe masa infainata pentru a largi cam la 5-6 cm,pentru ca la coacere cresc si se micsoreaza in mijloc. Ii punem pe o tava cu hartie de copt si ii mai lasam 15 minute sa se odihneasca.
Intre timp punem o oala cu apa pe foc(eu am pus cu apa simpla dar aseara am vazut ca se pune cu sare,zahar si amidon,parca, sa formeze o crusta frumoasa) iar dupa cele 15 minute de repaos introducem bagels-ii in apa clocotita 1 minut,apoi ii punem pe tava inapoi si ii lasam sa se scurga si raceasca putin.
 
Incalzim cuptorul la 200C. ungem bagels-ii cu galbenus de ou batut si presaram deasupra ce avem la indemana : chimen, susan, mac,etc. Eu am pus susan, ceapa deshidratata si parmezan. Introducem la cuptor 25 de minute.
 
Scoatem, lasam sa se raceasca putin si ii servim cu ce ne doreste inima(chiar si simpli sunt minunati)
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu